پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226798
افزايش سن معاينه فني خودروها؛ تصميمي غيرکارشناسي
تاریخ انتشار : 1395/08/04 09:39:35
نمایش : 1021
مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران با تاکيد بر اينکه کاهش سن معاينه فني بايد هر چه زودتر و قبل شروع پديده وارونگي به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد، افزود:افزايش سن معاينه فني خودروها در چند سال گذشته تصميم کارشناسي نبوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد نواب حسيني منش با اشاره به کليات لايحه هواي پاک اظهارکرد: لايحه هواي پاک چند سال است که از طريق دولت ،سازمان حفاظت محيط زيست  و شهرداري تهران پيگيري شده است و خوشبختانه بر اساس همين تلاش ها کليات اين لايحه هفته گذشته در صحن علني مجلس به تصويب رسيد.

وي با اشاره به اينکه يکي از بندهاي اين لايحه درباره اصلاح معافيت معاينه فني خودروها است ، در اين باره گفت :اميدواريم موضوع کاهش سن معاينه فني خودروها، قبل از شروع پديده وارونگي هوا که تا يک ماه ديگر آغاز مي شود ، به تصويب مجلس برسد.

حسيني منش با تاکيد بر اينکه موضوع معاينه فني خودروها با سلامت مردم ارتباط مستقيم دارد، اعلام کرد: شهر تهران هر سال با شروع آذرماه با موضوع آلودگي هوا دست به گريبان است بنابراين اميدواريم با توجه به اين شرايط حساس، مجلس شوراي اسلامي موضوع کاهش سن معاينه فني را در دستور کار قرار دهد.

وي با انتقاد از افزايش سن معاينه فني، خاطرنشان کرد: در سال ٨٩ با پيشنهاد افزايش سن معاينه فني موافقت شد که دليل اين تصميم ناگهاني ازدحام خودروها در مراکز معاينه بود که تقريبا به پاک کردن صورت مسئله منجر شد و گذر زمان نشان داد اين تصميم به هيچ وجه کارشناسي به شمار نمي آمد و حالا اگر اين قانون اصلاح شود به شرايط شش سال پيش باز مي گرديم .

مديرعامل ستاد مرکزي معاينه فني خودروهاي تهران با بيان اينکه امروز در کشورهاي پيشرفته بحث معاينه فني از موضوع توجه به آلايندگي خودروها خارج شده است،اظها رکرد: در کشورهاي پيشرفته محور معاينه فني به سمت ايمني خودروها جهت گرفته است و موضوعاتي همچون کاهش تصادفات در راس اهداف دنبال مي شود که ما نيز بايد در اين مسيرحرکت کنيم. 

منبع:ميزان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html